четвер, 4 лютого 2016 р.

10 клас
Тема: Ринкова рівновага. Порушення ринкової рівноваги
Розв’язування задач.


Задача 1. Визначте вплив кожної ситуації на зміну попиту (D) або пропозиції (S), рівноважних ціни й кількості на кожному ринку. Усі зміни відобразіть на відповідних графіках.
1) Ринок: шкільні рюкзаки. Ситуація: завершився на­вчальний рік.
2) Ринок: дитячі підгузки. Ситуація: підвищилася наро­джуваність.
3) Ринок: шкіряні рукавички. Ситуація: ціна на шкіру підвищилася.
4)  Ринок: хлібобулочні вироби. Ситуація: збільшені дер­жавні дотації виробникам хліба.

Задача 2. Функція попиту на деякий товар є такою: QD=11-P,а функція пропозиції цього товару — Qs=2Р-4. Визна­чте: 1) рівноважні ціну й обсяг продажів; 2) ситуацію на ринку, якщо ціна товару дорівнює 4 грн, а також величи­ну надлишку або дефіциту.

Задача 3.Функція пропозиції шкільної форми має виглядQS=5P-50, а функція попиту на неї —QD=650-5P. Мерія встановлює стєлю цін на рівні 65 ум. од. за комплект. Визначте: рівноважну ціну Е) і рівноважний обсяг про­дажів (QЕ) до початку регулювання, обсяг продажів (Q1) після введення стелі цін.

Задача 4.Попит та пропозиція на обіди в їдальні коледжу опису­ються рівняннями QD=2500-100Р і QS=1000+200Р, де Q — кількість обідів на день, Р — ціна обіду (грн). Рішен­ням адміністрації ціна на обіди знижена на 1,5 грн. Ви­значте наслідки такого рішення.