10 клас
Тема: Ринкова рівновага. Порушення ринкової
рівноваги
Розв’язування задач.
Задача 1. Визначте вплив кожної ситуації на зміну попиту (D) або
пропозиції (S), рівноважних ціни й кількості на кожному ринку. Усі зміни
відобразіть на відповідних графіках.
1)
Ринок: шкільні рюкзаки. Ситуація:
завершився навчальний рік.
2)
Ринок: дитячі підгузки. Ситуація:
підвищилася народжуваність.
3)
Ринок: шкіряні рукавички. Ситуація:
ціна на шкіру підвищилася.
4)
Ринок: хлібобулочні вироби. Ситуація:
збільшені державні дотації виробникам хліба.
Задача 2. Функція попиту на деякий товар є такою: QD=11-P,а функція пропозиції цього товару — Qs=2Р-4. Визначте: 1) рівноважні ціну й обсяг продажів; 2) ситуацію на ринку, якщо ціна товару дорівнює 4 грн, а також величину надлишку або дефіциту.
Задача 3.Функція пропозиції шкільної форми має виглядQS=5P-50, а функція попиту на неї —QD=650-5P. Мерія встановлює стєлю цін на рівні 65 ум. од. за комплект. Визначте: рівноважну ціну (РЕ) і рівноважний обсяг продажів (QЕ) до початку регулювання, обсяг продажів (Q1) після введення стелі цін.
Задача 4.Попит та пропозиція на
обіди в їдальні коледжу описуються рівняннями QD=2500-100Р і QS=1000+200Р, де Q — кількість
обідів на день, Р — ціна обіду (грн). Рішенням адміністрації ціна на обіди
знижена на 1,5 грн. Визначте наслідки такого рішення.